Tunele pod Martwą Wisłą

1/8

RENATA DĄBROWSKA

Prace budowlane w tunelach oficjalnie zakończyły się w połowie grudnia. W najbliższych miesiącach do wykonania pozostaną jeszcze roboty instalacyjne, rozruchy systemów oraz odbiory techniczne. Wykonawca, hiszpańska firma OHL, czas na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu ma do 21 kwietnia. Wiele wskazuje jednak na to, że kierowcy będą mogli skorzystać z tuneli kilka tygodni wcześniej.

Tunele są ostatnim brakującym ogniwem budowanej od blisko pięciu lat Trasy Słowackiego, poprzednie odcinki są już wybudowane. Chodzi o odcinek lotniskowy (od lotniska do ul. Potokowej), dwa odcinki miejskie (do al. Rzeczypospolitej i kolejny do al. Hallera) oraz Drogę Zieloną (od al. Hallera do Węzła Marynarki Polskiej). Trasa Słowackiego będzie miała docelowo ok. 10 km długości i po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Połączy gdańskie lotnisko z portem morskim i ma mieć niebagatelne znaczenie zarówno dla poprawy warunków ruchu w Gdańsku, jak i dalszego rozwoju miasta.

Inwestycja, która kosztowała miasto 885 mln zł, miała się zakończyć w październiku 2014 r., czyli równo trzy lata od momentu rozpoczęcia budowy. Terminów nie udało się jednak dotrzymać o blisko 14 miesięcy. Nie wiadomo też, czy powstanie tzw. "Nowa Kościuszki", czyli odcinek między centrum ETC a al. Hallera, który byłby wydłużeniem Trasy Słowackiego. Póki co miasto nie zarezerwowało funduszy na realizację tej inwestycji.

Wszystkie zdjęcia
  • Tunele pod Martwą Wisłą
  • Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
  • Nowe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej
  • Gdyńskie przystanki PKM
  • Remont linii kolejowej między Pruszczem Gdańskim a portem w Gdańsku
  • Budowa Galerii Metropolia we Wrzeszczu
  • Budowa terminala kontenerowego T2 w DCT w Gdańsku
-->
Więcej tematów - Trójmiasto
Wiadomości z Trójmiasta
Magazyn Trójmiejski
Imprezy w Trójmiescie
Sport w Trójmieście