20/61
zamknij < >
Zdjęcie numer 20 w galerii -

Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl

18. Wielki Przejazd Rowerowy w Gdańsku. 2014-06-08
  • Zdjęcie numer 1 w galerii
  • Zdjęcie numer 2 w galerii
  • Zdjęcie numer 3 w galerii
  • Zdjęcie numer 4 w galerii
  • Zdjęcie numer 5 w galerii
  • Zdjęcie numer 6 w galerii
  • Zdjęcie numer 7 w galerii
  • Zdjęcie numer 8 w galerii
  • Zdjęcie numer 9 w galerii
  • Zdjęcie numer 10 w galerii
  • Zdjęcie numer 11 w galerii
  • Zdjęcie numer 12 w galerii
  • Zdjęcie numer 13 w galerii
  • Zdjęcie numer 14 w galerii
  • Zdjęcie numer 15 w galerii
  • Zdjęcie numer 16 w galerii
  • Zdjęcie numer 17 w galerii
  • Zdjęcie numer 18 w galerii
  • Zdjęcie numer 19 w galerii
  • Zdjęcie numer 20 w galerii
  • Zdjęcie numer 21 w galerii
  • Zdjęcie numer 22 w galerii
  • Zdjęcie numer 23 w galerii
  • Zdjęcie numer 24 w galerii
  • Zdjęcie numer 25 w galerii
  • Zdjęcie numer 26 w galerii
  • Zdjęcie numer 27 w galerii
  • Zdjęcie numer 28 w galerii
  • Zdjęcie numer 29 w galerii
  • Zdjęcie numer 30 w galerii
  • Zdjęcie numer 31 w galerii
  • Zdjęcie numer 32 w galerii
  • Zdjęcie numer 33 w galerii
  • Zdjęcie numer 34 w galerii
  • Zdjęcie numer 35 w galerii
  • Zdjęcie numer 36 w galerii
  • Zdjęcie numer 37 w galerii
  • Zdjęcie numer 38 w galerii
  • Zdjęcie numer 39 w galerii
  • Zdjęcie numer 40 w galerii
  • Zdjęcie numer 41 w galerii
  • Zdjęcie numer 42 w galerii
  • Zdjęcie numer 43 w galerii
  • Zdjęcie numer 44 w galerii
  • Zdjęcie numer 45 w galerii
  • Zdjęcie numer 46 w galerii
  • Zdjęcie numer 47 w galerii
  • Zdjęcie numer 48 w galerii
  • Zdjęcie numer 49 w galerii
  • Zdjęcie numer 50 w galerii
  • Zdjęcie numer 51 w galerii
  • Zdjęcie numer 52 w galerii
  • Zdjęcie numer 53 w galerii
  • Zdjęcie numer 54 w galerii
  • Zdjęcie numer 55 w galerii
  • Zdjęcie numer 56 w galerii
  • Zdjęcie numer 57 w galerii
  • Zdjęcie numer 58 w galerii
  • Zdjęcie numer 59 w galerii
  • Zdjęcie numer 60 w galerii
  • Zdjęcie numer 61 w galerii
Komentarze
Relacja - bomba. Dzięki za dokładność i wszechstronność opisu. PS. Jedno ważne uzupełnienie - to wydarzenie organizowane siłami koalicji 7 organizacji z 8 miast - nie zapominajmy o pracy i zaangażowaniu grup spoza Gdańska - Wejherowskiego Towarzystwa Cyklistów, Rowerowej Gdyni, Rowerowego Pruszcza, Tczewskiej Inicjatywy Rowerowej, Sopockiej Inicjatywy Rozwojowej oraz Federacji Organizacji Rowerowych Pomorza.
już oceniałe(a)ś
18
8
"Drugą zardzewiałą szprychę otrzymała za to Rada Osiedla Oliwa w Gdańsku za blokowanie pro-rowerowych inwestycji m.in. budowy drogi rowerowej między Oliwą a Osową wzdłuż ulic Kościerskiej czy odkrywanie nawierzchni brukowych, które utrudniają mobilność aktywną." Walić chronioną ustawą przyrodę i zabytkową dzielnicę, polaczyny siadły na rower, klękajcie narody!!! Rower po bruku i po gruncie jeździ, nie raz sprawdzałem, nawet w ten weekend jechałem rowerem po parku nic mi się nie stało i rower nie eksplodował. "Gdańsk i Trójmiasto mogą się dziś szczycić największą liczbą ścieżek rowerowych w Polsce oraz najbardziej zaawansowaną polityką w tym zakresie." Tak bardzo zaawansowana że Rowerowa Stolica Polski* nie ma nawet głupiego roweru miejskiego, który inne, "zacofane rowerowo" miasta już od jakiegoś czasu mają. Ale pieski ogrodnika nie lubią ruchu na swoich upragnionych ścieżkach wybetonowanych na chronionych prawnie siedliskach roślin. *) nazwa wymyślona i utrzymywana na siłę tylko przez środowisko pedalarzy
@szacowny_starszy_pan No tak - rowerzyści zniszczą przyrodę - taaak. Ciekawe czemu zrezygnowano z bruku? Może dlatego że był niezbyt praktyczny w porównaniu do asfaltu? A rower miejski by się przydał - to fakt.
już oceniałe(a)ś
5
5
@szacowny_starszy_pan Nie znam genezy Pan niechęci do rowerzystów i mało kogo ona interesuje, jednak zaburza to Pana tok myślenia dość mocno. Z Pana wywodu wynika, że rowerzyści niszczą środowisko i zabytkowe dzielnice. Otóż proszę podać przykład ścieżki rowerowej, która ma negatywny wpływ na środowisko i życie mieszkańców? Czy Pana zdaniem olbrzymi ruch samochodowy na Opackiej jest lepszy dla Oliwy od ruchu rowerowego (był ostatnio o tym artykuł)? Nie można w imię własnych interesów, bo tylko takie tu dostrzegam, hamować rozwoju infrastruktury rowerowej, jak czyli to Rada Oliwy, nie mając na uwadze problemów innych mieszkańców. Na WPR 2014 było sporo starszych osób, całych rodzin w średnim wieku, a przede wszystkim olbrzymia rzesza młodych ludzi. I to jest optymistyczne, bo młodzi ludzie dostrzegają to, czego "szacowny_starszy_pan" już raczej nie zobaczy i to oni będą zmieniać świat, miejmy nadzieję że na lepsze:)
już oceniałe(a)ś
5
0
"Srebrna Szpryche" juz macie, czakamy na "Zlote Pioro", notabene srebrna szprycha to niezly pseudonim dla niektorych redaktorow GW, "szprycha" jeszcze lepszy.
już oceniałe(a)ś
2
1
Tylko "Srebrna Szprycha"? Ale zawód, wstyd - Przecież biliście się o "Złoty Pedał"...
już oceniałe(a)ś
1
1
Zardzewiała szprycha, bo zdarto poniszczony, dziurawy asfalt i odsłonięto zabytkowy bruk w zabytkowej dzielnicy? No wypas, naprawdę. Chyba kogoś pogięło. Może przyznawać nagrodę Pogiętej Szprychy? Za blokowanie budowy ścieżki na Osowej należy się natomiast potrójna Zardzewiała Szprycha.
@elenita nawierzchnia ulic nie jest przede wszystkim do patrzenia i podziwiania tylko do bezpiecznego i wygodnego jeżdżenia. Kocie łby w mieście to jawna dyskryminacja nieresorowanych użytkowników ulic i rzecz absolutnie niedopuszczalna standardami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Coś takiego można odsłaniać w skansenie, na dziedzińcu zamku - NIE na drodze publicznej. Można zgodzić się na stosowanie gładkich nawierzchni kamiennych (jak na pasach na fragmencie Ogarnej czy na ul. Wajdeloty) ale terroryzowanie wszystkich kocimi łbami w imię sentymentalizmu widokowego jest nie do przyjęcia.
już oceniałe(a)ś
7
19
@Smotrec Tomnatyk Jesteś idiotą który nigdy w życiu nie widział zachodniego miasta, nie odzywaj się bo robisz tylko wstyd swoją ignorancją.
już oceniałe(a)ś
13
5
@zagraniczny_student Dziwisz się? bo ja nie! bo czego innego można oczekiwać od "cudownego dziecka dwóch pedałów" - cytując klasyka.
już oceniałe(a)ś
5
8
@Smotrec Tomnatyk Zamilcz, wstydu sobie oszczędź
już oceniałe(a)ś
1
2
@zagraniczny_student kulturalny studencie z zagranicy, czekam na przykłady "z zachodniego miasta". kwestią nawierzchni kamiennych zajmuję się zawodowo, także poza Polską. Jeśli w ogóle wiesz o czym mowa, bo wygląda na to że poza bluzgami nie masz nic do powiedzenia.
już oceniałe(a)ś
3
2
@Smotrec Tomnatyk W to że utrzymujesz się z układania kostki brukowej nie wątpie, tylko osoby tak ograniczone umysło może być stać na pomysł likwidacji bruku, który wpływa na charakter całej dzielnicy zabytkowej dzielnicy, tylko dlatego że nie masz amortyzatora w rowerze. Tą logiką powinniśmy byli przestawić Zamek w Malborku, bo cieciom z 3miasta zasłania widok na miasto Malbork przy wjeździe. Albo zlikwidowania siedlisk zagrożonych gatunków pod ścieżki rowerowe - o czekaj, dziwnie znajomo to brzmi...
już oceniałe(a)ś
1
2
@zagraniczny_student ja mam amortyzator w rowerze a i tak źle się jeździ po kamiennej drodze, bo jest po prostu nie równa i rower cały skacze i się niszczy, to że ty tego nie zauważasz to może znaczyć że albo nie jeździsz na rowerze albo masz zdezelowany rower który już bardziej zniszczyć się nie da. Najlepszą nawierzchnią zawsze pozostanie beton. Asfalt też dobry ale robią się dziury. beton zawsze będzie lepszy i trwalszy. Nowoczesna kostka betonowa też w miarę ale po 10 latach zaczyna być nierówna nawet na chodnikach i ścieżkach rowerowych jeżeli jest dobrze zrobiona bo jak ktoś zwali robotę, a jest kilka takich przypadków zwalonej roboty to nawet po 2-3 latach trzeba poprawiać. Wiem nawierzchnia betonowa jest dużo droższa ale posłuży jeżeli chodzi o ścieżkę rowerową nawet 30lat a nawet może dłużej.
już oceniałe(a)ś
1
0