Firmy Egis Poland oraz WYG International zaprojektują trzeci tor w ciągu linii nr 201 z Gdyni do Kościerzyny na odcinku Gdańsk Osowa - Gdynia Główna. Z inwestycji skorzystają zarówno pasażerowie, jak i port w Gdyni.

O tym, że budowa trzeciego toru na odcinku Gdynia Główna – Gdańsk Osowa w ciągu linii kolejowej nr 201 do Kościerzyny jest konieczna, pisaliśmy już dwa lata temu. Choć przy planowanej rozbudowie węzła Karwiny o trzecim torze nie było mowy, szybko okazało się, że aby ruch na tym odcinku był płynny, taka inwestycja jest niezbędna. Wzrosła przez to cena budowy samego węzła – z 60 do 90 mln zł. 

– Bez niego [trzeciego toru – red.] ta linia albo nie spełniałaby swoich funkcji dla ruchu towarowego, albo pasażerskiego. Dlatego w toku rozmów z PKP PLK postanowiliśmy tak przeprojektować węzeł Karwiny, aby była możliwość jego budowy. Jesteśmy przekonani o konieczności działania racjonalnego i myślenia nie na 2–5, ale przynajmniej na 15–20 lat do przodu – mówił „Wyborczej” pod koniec 2016 r. Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. 

Bartosz T. Wieliński poleca
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem