Koronawirus. Ze środków przekazanych przez firmę opłacono też rozpoczęty już remont oddziału przygotowywanego na przyjęcie chorych z COVID-19 w Pomorskim Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Jeden z największych europejskich producentów okien - bytowski Drutex, w ramach zainicjowanej przez swego prezesa – Leszka Gierszewskiego akcji „Jesteśmy razem. Pomagamy” - przekazał ponad 1 mln zł na doposażenie i dostosowanie do walki z koronawirusem czterech pomorskich szpitali.

Za 500 tys. zł kupiono specjalistyczne łóżka oraz kardiomonitory, a kolejne 500 tys. kosztować będzie rozpoczęty już remont oddziału przygotowywanego dla chorych z COVID-19 w gdańskim Pomorskim Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy. Pomoc rzeczową otrzymały również Szpital Marynarki Wojennej w Gdyni oraz szpitale specjalistyczne w Kościerzynie i Wejherowie.

– Wszyscy mamy świadomość powagi problemu związanego z epidemią koronawirusa. Dlatego wsparcie finansowe przez firmę Drutex w wysokości ponad 1 mln zł jest dla nas nieocenione – mówi Andrzej Zieleniewski, wiceprezes Zarządu Szpitali Pomorskich.

Zieleniewski podkreśla, że dzięki tym środkom uda się zrealizować kilka inwestycji, w tym m.in.w Pomorskim Centrum Gruźlicy i Chorób Płuc w Gdańsku, do którego trafiają obecnie pacjenci z podejrzeniem koronawirusa.

"Każdy, kto może pomóc, powinien pomagać"

Jak zaznacza Leszek Gierszewski, założyciel i prezes Druteksu, to jest czas, kiedy każdy, kto może pomóc, powinien pomagać, kiedy potrzebne są wszystkie ręce na pokładzie.

– Trudno powiedzieć, jak długo będziemy walczyć z pandemią i jakie będą jej długofalowe skutki, ale tu i teraz potrzebne są pieniądze dla najbardziej potrzebujących, na wyposażenie szpitali, ochronę personelu medycznego, a przede wszystkim na leczenie chorych – mówi Gierszewski.

Drutex SA zainicjował akcję „Jesteśmy razem. Pomagamy”, która skupia pod jednym szyldem firmy, chcące nieść pomoc służbie zdrowia i pacjentom. W ciągu niewiele ponad tygodnia dołączyło do niej kilkadziesiąt firm z całej Polski. Akcję wsparły też osobistości świata mediów, sportu i biznesu. Za sprawą tej inicjatywy powstała platforma gromadząca z jednej strony potrzeby 19 szpitali przeznaczonych w Polsce do walki z koronawirusem oraz firm, które zdecydowały się wesprzeć te placówki.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem