Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

– W Polsce znajdują się obecnie zaledwie trzy priusy plug-in. Dwa samochody służą do szkoleń pracowników sieci. Trzecim jest właśnie ten sprzedany w naszym salonie -€“ mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk.

Druga generacja samochodu Toyota Prius Plug-in Hybrid zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Stylistycznie nawiązuje do toyoty mirai. Zasięg priusa plug-in hybrid na silniku elektrycznym (w trybie EV) zwiększył się dwukrotnie, do 50 kilometrów, a maksymalna prędkość w tym samym trybie jazdy wzrosła z 85 do 135 km/h. Do innowacyjnych technologii, jakie zastosowano w nowym priusie plug-in hybrid, należy nowy system ogrzewania baterii czy panele fotowoltaiczne.

Coraz więcej klientów Toyota Carter Gdańsk pyta  nie tylko o hybrydy, ale także samochody z zaawansowaną technologią plug-in. Liczymy na to, że wkrótce bramy najstarszego polskiego dealera Toyoty, który zajmuje się technologią hybrydową od początku nowego wieku, opuszczą kolejne takie pojazdy.

To nie koniec nowości z trójmiejskiej branży elektro-moto. W Sopocie, w ramach festiwalu finansowego, można było popatrzeć, jak w pół godziny naładować „elektryka” do 80% baterii.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.