Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Miała być konkurencją dla Smarta i nowatorskim pojazdem wyposażonym w silnik elektryczny. Mimo że ciągle produkowana, została jakby nieco zapomniana. To idealny pojazd do miasta. Mająca swój debiut dekadę temu IQ ma zaledwie 2,985 m długości. Dwuosobowy samochód może być  napędzany jednym z dwóch rodzajów silników benzynowych – 1.0 68 KM i 1.3 98 KM. Pod jego maski trafia także silnik wysokoprężny o mocy 90 KM i 64-konny motor elektryczny. Awangardowa IQ stała się kanwą do stworzenia najmniejszego w historii supersamochodu. Był nim produkowany od 2010 do 2013 r. Aston Martin Cygnet. W tej wersji IQ kosztuje od kilkunastu tysięcy euro. W polskich realiach, z japońskim znaczkiem, można ją kupić już od 16 tys. zł.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.