Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Z obserwacji sprzedawców największego dealera samochodów dostawczych VW na Pomorzu – firmy Benepol wynika, że  Polacy przekonali się do Californii w momencie wprowadzenia na rynek 7-osobowej odmiany tego samochodu z kapitańskimi siedzeniami w środku, kanapą i jeszcze większym i wygodniejszym (wymiary 1.2X2m) spaniem w podnoszonej części dachowej. Takie pojazdy to wieloletnia tradycja Volkswagena. Pierwsze takie auto pojawiło się na rynku już w 1951 roku, a w 1965 volkswagen oferował miejsce do spania w podnoszonym dachu.

VW CaliforniaVW California VW Benepol

Obecna generacja Californii umożliwia spanie na dwóch poziomach. U góry, oraz – po złożeniu kanapy – także w tylnej części pojazdu. Pod specjalną dostawką udało się tutaj wygospodarować sporą przestrzeń bagażową. W tylnej klapie czeka na nas niespodzianka. Jest nią przemyślnie ukryty zestaw przenośnych fotelików, które po rozłożeniu markizy, przymocowanej po prawej stronie pojazdu i stołu piknikowego dopełniają komfortu naszego kempingowozu. Rzecz istotna - tylna kanapa porusza się na specjalnych szynach, co sprawia, że to w jakich proporcjach podzielimy przestrzeń, zależy tylko od od tego, w którym miejscu ją zablokujemy.

Widok na cześć pasażerską kempingowego VW CaliforniaWidok na cześć pasażerską kempingowego VW California Bartosz Gondek

W codziennej eksploatacji California to typowa, modna obecnie salonka. Z tyłu wygodnie może przemieszczać się pięć osób. Dwie, w razie ochoty, na fotelach odwróconych w stronę przeciwległą do kierunku jazdy. Mogą oni korzystać z praktycznych, samolotowych punktów oświetleniowych, schowków, rolet okiennych uchwytów na kubki czy osobnego panelu klimatyzacji.

VW CaliforniaVW California Benepol

 Kiedy zrezygnujemy ze środkowych foteli, obrócić możemy także te główne - przednie. Wkomponowana w deskę, przypominającą dawne Transportery, pokładowa telematyka, bez problemu radzi sobie z pełnym połączeniem ze smartfonem. Samochód wyposażono w pełen pakiet elektronicznych systemów poprawiających bezpieczeństwo na pokładzie. VW zapowiada w cennikach, że już wkrótce pojawi się w Californii także napęd na obie osie.

Californię napędza rodzina dwulitrowych turbodiesli o mocach od 84 do 204 KM.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.