Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Samochód niedawno przeszedł dosyć poważny face lifting. Przód otrzymał szerszą kratę wlotu powietrza z motywem litery „V”. Modernizacja objęła także przedni zderzak, który teraz w większej części pokryty jest lakierem w kolorze nadwozia. Liftowi nie oparły się klosze świateł, w których umieszczono unowocześnione światła do jazdy dziennej z charakterystycznym motywem bumerangu. Okrągłe światła przeciwmgłowe zastąpiono prostokątnymi.

Nissan X TrailNissan X Trail Bartosz Gondek

X Trail urósł o pięć centymetrów i ma teraz 4690 mm. Bez zmian pozostały szerokość i rozstaw osi. Zwiększyła się także pojemność bagażnika, która wynosi obecnie nawet 1996 litrów. W zależności od wersji dostępny jest w odmianie pięcio- lub siedmioosobowej. Podczas podróży z kompletem siedmiu pasażerów bagażnik pomieści 445 litrów.

Nissan X TrailNissan X Trail Bartosz Gondek

Potężna tylna klapa wyposażona została teraz w funkcję otwierania bezdotykowego. W tym wariancie przesuwamy nogę pod zderzakiem. Podobnie zresztą jak to ma miejsce w innych samochodach. Bagażnik wyposażony jest w kilka półek i przegródek, co jeszcze zwiększa wygodę jego używania.

Nissan X TrailNissan X Trail Bartosz Gondek

Sercem X Traila jest wysokoprężny silnik 2.0 dCi o mocy 177 KM. W przypadku takiego samochodu, kiedy potrzebny jest potężny moment obrotowy, nadal trudno znaleźć lepsze rozwiązanie. Widać to najlepiej po osiągach dużego Nissana, który jest autem naprawdę dynamicznym. 9,4 s do 100 km/h i 204 km/h prędkości maksymalnej to w przypadku sporego SUV-a naprawdę dobre wyniki.

Nissan X TrailNissan X Trail Bartosz Gondek

Użytkownik nie może narzekać także na ekonomię. X Trail nawet podczas szybkiej jazdy po autostradzie nie wykracza poza 8,5 litra na 100 km.

To, co rzuca się w oczy we wnętrzu, to mała kierownica z niewielkim przyciskiem klaksonu. Jak kiedyś w pierwszym X Trailu. Teraz można ją doposażyć w podgrzewanie wieńca. Wewnątrz znalazły się bardzo dobre materiały. Tutaj, podobnie jak w przypadku wlewu paliwa znajdującego się po europejskiej stronie, widać rękę Francuzów. Dzięki temu X Trail wykończony i wyciszony jest lepiej niż droższa konkurencja.

Wielkim plusem Nissana są bardzo skuteczne hamulce. Przyzwyczaić się zaś trzeba do lekkiego bujania nadwozia, które występuje zwłaszcza podczas jazdy na pełnych nierówności i zalanych dziur krętych kaszubskich drogach.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.