Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Yaris GR Sport charakterem i stylistyką nawiązuje do sportowego modelu GRMN. Światowa premiera modelu będzie miała miejsce już za chwilę, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Będzie to pierwszy samochód Toyoty w specyfikacji GR SPORT w Europie. Mniej więcej w tym samym czasie auto trafi do salonów. Modyfikacje, dla których inspiracją był Yaris GRMN, w pierwszej kolejności objęły zawieszenie, które poprawiło jakość prowadzenia i szybkość reakcji samochodu na działania kierowcy. Modyfikacje objęły amortyzatory Sachs Performance i drążek stabilizatora. Samochód jest mocno osadzony na drodze za sprawą prześwitu obniżonego o 11 mm w porównaniu do standardowego Yarisa. Odstęp między kołami i nadkolami jest mniejszy o 18 mm. Polakierowane na czarno, odlane z lekkich stopów, 17-calowe obręcze kół są dostępne wyłącznie dla odmiany GR Sport. Dobrano do nich te same opony Bridgestone Potenza RE50 205/45R17, które sprawdziły się w modelu GRMN. Dzięki staraniom inżynierów masa nowego Yarisa GR Sport, mimo wprowadzenia sportowych podzespołów, wzrosła w stosunku do standardowej wersji tylko o 5 kg. Pod maską drzemie napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym 1,5 l o łącznej mocy 100 KM. Stylizacja nadwozia nawiązuje do Yarisa GRMN. Lakier nadwozia kontrastuje z czarnym dachem, na którym zamieszczono antenę w kształcie płetwy rekina i tylny spojler. Na drzwiach znalazły się listwy w kolorze Piano Black. Czarne są także obudowy zewnętrznych lusterek i oprawy przednich świateł przeciwmgielnych oraz przedni grill z kratką o strukturze plastra miodu. Yaris GR Sport ma unikalny wzór przednich reflektorów, wewnątrz których znalazły się czarne detale. Standardowo w tej wersji występują przyciemniane tylne szyby oraz plakietka GR na tylnym słupku. Sportową stylizację można uzupełnić o czerwone oklejenia na przednim spojlerze i na dolnej krawędzi tylnego zderzaka. Wrażenia z jazdy wzmacnia niewielka, trójramienna kierownica pochodząca z coupe Toyota GT86.

Cały czas czekamy na zbliżającą się wielkimi krokami Toyotę Camry. Następca Avensisa otwiera całą gamę nowych modeli Toyoty i poprzedza wprowadzenie w przyszłym roku nowego, globalnego modelu Corolla. Poprzednie generacje Camry obecne były na polskim rynku od jesieni 1987 roku do 2004 roku. - Największym powodzeniem cieszyła się wówczas na naszym rynku trzecia generacja tego samochodu – mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. - Kupowana w salonach, a także masowo importowana, stanowiła atrakcyjną konkurencję dla BMW i Mercedesa.

Najnowsza generacja Toyoty Camry jest samochodem globalnym. Auto dostępne jest już na rynkach japońskim, rosyjskim i amerykańskim. Do Polski na stałe ma wjechać na początku przyszłego roku. Najnowsza generacja tego modelu powstaje na bazie platformy TNGA, co zapewni lepszą dynamikę jazdy i większą przestronność. Do tej pory japoński producent zbudował na tej płycie modele C-HR i Prius.Najnowsza, 8. już generacja Toyoty Camry, będzie dostępna z napędem hybrydowym, a jej debiut zwiększy gamę hybryd Toyoty w Europie do 8. Nowy napęd hybrydowy z silnikiem benzynowym 2,5 l łączy niskie zużycie paliwa, niewielką emisję spalin i cichą pracę z większą mocą. Spodziewany jest nowy układ hybrydowy THS-II z silnikiem o pojemności dwóch litrów oraz jednostką elektryczną o mocy 109 KM.

Wewnątrz z pewnością znajdą się rozwiązania znane nam już z innych rynków, w tym system multimedialny z 8 calowym ekranem i nowym dźwiękiem przestrzennym JBL, systemem SDL, dzięki któremu będzie można wyświetlać wybrane aplikacje z telefonów z Android i iPhone na ekranie radia, system kamer czy ładowarkę indukcyjną.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.