Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Według wstępnych wyliczeń, dokonanych przez Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, wynika że w minionym roku zarejestrowaliśmy ponad 520 tys. samochodów osobowych oraz 66 602 auta dostawcze. To wzrost o ponad 10 proc. największy – w segmencie premium. A jak to wygląda w trójmieście? Tutaj też notujemy znaczne wzrosty sprzedaży. Pisaliśmy już o 1300 samochodów sprzedanych przez Toyota Carter Gdańsk. Dziś kolejne statystyki.
Z przyrostem sprzedaży samochodów klasy premium koresponduje wynik największego pomorskiego dealera marki Mercedes Benz – firmy BMG Goworowski. BMG Goworowski sprzedała w 2018 r. ponad 700 samochodów Mercedes, z czego 10 proc. to zaczynające się od 400 tys. zł pojazdy segmentu Dream Cars, pochodzące ze stajni AMG.
– Coraz więcej klientów naszych decyduje się na samochody AMG – mówi Marek Szybilski z firmy BMG Goworowski. – Są to osoby, które wcześniej w większości nie miały kontaktu ani z Mercedesem, ani z AMG. Nie interesują ich przy tym wcale topowe modele.
700 samochodów osobowych sprzedał także w 2018 r. gdyński Ford Store – firma Euro-Car, dopisując sobie jeszcze 400 aut dostawczych. Połowę wolumenu sprzedaży zajmuje model Focus, choć cały czas najwięcej emocji wywołuje Ford Mustang. Znacząca większość klientów firmy Euro Car decydowała się na pojazdy z silnikami benzynowymi. Było ich aż 62 proc.
Gdański konkurent Euro-Car-u, firma Big Autohandel, sprzedała w ubiegłym roku 1000 samochodów osobowych i dostawczych. Najlepiej sprzedające się modele to: Focus, Fiesta i Mondeo.
Z kolei wejherowsko-gdyńska firma K&K Wojtanowicz, mająca w swoim portfolio takie marki jak Mitsubishi, Suzuki i KIA, sprzedała w 2018 r. sprzedała 960 samochodów. Głównie marki Kia, która również jako centrala cały czas świetnie radzi sobie w Polsce. Po raz pierwszy w historii Kia Motors Polska w ciągu jednego roku na drogi wyjechało ponad 25 tys. egzemplarzy nowych aut. W 2018 r. klienci w Polsce odebrali 25.746 nowych samochodów marki Kia, o 2391 egzemplarzy więcej niż przed rokiem. Popyt na nowe samochody marki Kia w Polsce był ponad czterokrotnie wyższy niż wzrost sprzedaży Kia Motors na świecie.
Na koniec wróćmy do segmentu premium. Firma Porsche Centrum Sopot sprzedała w 2018 r. 273 samochody Porsche. Najwięcej – modelu Macan.
Już wkrótce kolejne marki i kolejne liczby. Zobaczymy też, jaki będzie początek nowego roku.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.