Trójmiasto i Warszawa znowu były blisko. Tym razem motoryzacyjne. Za sprawą konkursu Renault i supersamochodu McLarena.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Na początek sukces młodego trójmiejskiego designera. Absolwent Politechniki Gdańskiej, Witold Szulfer znalazł się w elitarnym gronie zwycięzców konkursu „Renault Easy City. Design the Future. Szulfer stworzył projekt wspólnie z Julią Kazimierską i Olkiem Kępińskim. Pula nagród dla autorów najlepszych prac konkursowych wyniosła aż 35 tys. zł.

Budowa nowoczesnych centrów przesiadkowych może być sposobem na rozwiązanie wielu współczesnych problemów związanych z mobilnością w polskich miastach. Dlatego zadaniem uczestników konkursu „Renault Easy City. Design the Future” było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla elektrycznego i współdzielonego pojazdu autonomicznego Renault EZ-GO.  Finałowi konkursu towarzyszył panel dyskusyjny z udziałem ekspertów oraz ekspozycja i pokazowe przejazdy elektrycznego, współdzielonego pojazdu autonomicznego Renault EZ-GO, który po raz pierwszy pojawił się w Polsce. W przejazdach wzięli udział m.in. ambasadorzy Renault: Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski.

Praca Witolda Szulfera, Julii Kazimierskiej i Olka Kępińskiego, nagrodzona w konkursie Renault
Praca Witolda Szulfera, Julii Kazimierskiej i Olka Kępińskiego, nagrodzona w konkursie Renault  Renault

Kolejne ogólnopolsko ważne wydarzenie motoryzacyjne które pośrednio ma wpływ także na pomorską cenę auto – moto, to debiut McLarena GT, będącego połączeniem supersportowca z pojazdem do dalekich podróży. Samochód zaprezentowała grupa  Auto Fus znana na wybrzeżu z corocznych pokazów między innymi Rolls Royce-a. Słyszy się, że Mc Laren pojawi się razem z RR tego lata także w Trójmieście. Przypomnijmy: grupa Auto Fus ma w swoim portfolio BMW, Rolls Royce-a, Alpinę i od ubiegłego roku właśnie McLarena. Przy okazji premiery GT miało miejsce oficjalne otwarcie salonu supersportowej marki. Nowy McLaren GT to połączenie wysokich osiągów z cechami typowego Grand Tourera, czyli samochodu do pokonywania dalekich dystansów. GT ma dwa o łącznej pojemności aż 570 litrów. Podstawowe materiał użyte do budowy auta to włókno węglowe i aluminium, co pozwoliło osiągnąć imponujący wynik relacji mocy do masy, wynoszący 405 KM na tonę. Samochód napędzany jest 4.0 litrowym silnikiem V8 o mocy 620 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km to tylko 3,2, a od 0 do 200 km - 9 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 326 km/h. Ceny samochodu rozpoczynają się od 237 500 euro.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem