Przez bardzo długi czas miano stylistycznie najgorętszego kompakta należało do Hondy. Potem zachwyt miłośników japońskich hatchów wzbudzała Mazda 3. Teraz miano to przypadło Toyocie Corolli. Szczególnie w odmianie GR Sport.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

4,37 metra długości, 1,79 metra szerokości i wysokość tylko 1,43 metra. Toyota Corolla XII generacji nie jest już tylko praktyczna, dobrze prowadząca się i niezawodna. Jest także dynamiczna i bardzo dobrze wyglądająca. W takim nadwoziu aż prosiło się o wyczarowanie czegoś ponad serię. Nawiązano więc do słynnej Corolli 1.8 TS, która w nadwoziu IX generacji kryła 194 konie mechaniczne i plasowała się w czołówce najbardziej ognistych hatchbacków swoich czasów. Zanim tak się stało, uczyniono małą wprawkę, wprowadzając na rynek Yarisa GR Sport. 

Toyota Corolla GR Sport
Toyota Corolla GR Sport  Bartosz Gondek

Pod koniec ubiegłego roku przyszedł czas na Corollę. Zgodnie z obecnymi trendami, pod maską samochodu pojawiły się dwa zespoły hybrydowe: z silnikami 1.8 122 KM i 2.0 184 KM Dynamic Force. W obu przypadkach Corolla GR Sport wyposażona została w specjalne elementy aerodynamiczne, efektowne, 18-calowe, sportowe felgi, zmodyfikowany przedni grill, nakładki na progi, tylny dyfuzor, sportową kierownicę i siedzenia, przyciemniane tylne szyby, światła przeciwmgielne i przednie światła LED.

Toyota Corolla GR Sport
Toyota Corolla GR Sport  Bartosz Gondek

Sportowa i kierownica, i siedzenia przypominają stylizacją profesjonalne zestawy dla graczy. Pięciodrzwiowa Corolla nie ma za dużo miejsca na nogi na tylnej kanapie, ale – mimo że przednie siedzenia urosły, w modelu GR Sport, jest z tyłu tyle samo miejsca.

Toyota Corolla GR Sport
Toyota Corolla GR Sport  Bartosz Gondek

 2.0-litrowy układ hybrydowy Dynamic Force jest tak samo cichy jak w przypadku innych modeli. Ta cisza sprawia, że jeszcze bardziej odczuwa się wzrost prędkości podczas przyspieszania (osiem sekund do 100 km/h). Trochę jak w szybkobieżnej windzie. 184 KM i ciągle dostępny w hybrydzie moment obrotowy to rzecz, o której marzyły pokolenia użytkowników hot hatchy. Do tego zużycie paliwa, wynoszące niecałe cztery litry na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Takiej wartości nie zna żaden miłośnik samochodów o sportowym zacięciu.

Toyota Corolla GR Sport
Toyota Corolla GR Sport  Bartosz Gondek

 Toyota Corolla GR Sport to najlepszy przykład na współczesną definicję usportowionego kompakta. Stabilne zachowanie na drodze, dobre przyspieszenie, kilka dodatków i widoczna rezygnacja z ograniczeń komfortu na rzecz sportu. Bo współczesny klient chce, aby było wygodnie.

Samochód udostępniła firma Toyota Carter Gdańsk.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem