Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Na Toyotę Highlander czekaliśmy już od jesieni ubiegłego roku. Mające prawie pięć metrów długości siedmiomiejscowe nadwozie jasno sugeruje, że ten SUV Toyoty powstał przede wszystkim z myślą o północnoamerykańskim rynku. Auto jest technologicznie spokrewnione z Toyotą Camry i Toyotą RAV4. Moc maksymalna hybrydowego zespołu napędowego to 248 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,3 sekundy i pojemność bagażnika to 1909 litrów. W standardzie znalazł się także napęd na cztery koła. Cena wyjściowa to zaś 215 000 zł. Jak dowiedzieliśmy się w salonie Toyota Carter Gdańsk, jest ona bardzo bogato wyposażona, stąd duże zainteresowanie klientów, którzy zmawiali samochód z katalogu, nie czekając na jego premierę.

Mercedes EQA 250Mercedes EQA 250 Mercedes

Tymczasem w salonach Mercedesa można zamawiać elektryczny model EQA. Mały, elektryczny SUV Mercedesa wyposażony jest w zespół napędowy o mocy 190 KM i o momencie obrotowym 375 Nm, zaś jego zasięg na jednym ładowaniu według WLTP wynosi sporo – aż 426 km. Przyspieszenie do 100 km/h to 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak dowiedzieliśmy się w firmie BMG Goworowski, samochód pojawi się w salonach Mercedesa już wiosną.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.