Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Zwarty, kubiczny, sportowy. Najnowsza generacja S60 jest pierwszą produkowaną także w USA. Mimo tego jej rozmiary to typowa klasa średnia. Samochód ma 4761 mm długości, bagażnik legitymuje się pojemnością od 442 l z zestawem naprawczym i do 392 l z kołem. Długość auta, a także pojemność bagażnika to wymiary klasyczne dla aut klasy średniej, czyli samochodów oferujących już spory komfort, a jednocześnie bardzo poręcznych tak na trasie, jak w mieście.

Volvo S60 B4 wnętrzeVolvo S60 B4 wnętrze Bartosz Gondek

Warto pamiętać, że wielkość nie zawsze bywa zaletą. Na bagażniku samochodu dostrzeżemy oznaczenie „B4” które zdradza, że pod maską samochodu kryje się dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 197 KM, sprzężony ze wspomagającym go motorem elektrycznym o mocy 14 KM. Osiem biegów automatycznej przekładni Geartronic pozwala przyspieszyć do 100 km na godz. w 7,1 s i uzyskać prędkość maksymalną 197 km na godz. Jest to więc auto wykorzystujące technologię Mild Hybrid, która sprawiała, że układ napędowy Volvo był bardzo elastyczny i świetnie reagował na gaz, a przy tym, niezależnie od tego, czy było to miasto, czy też autostrada, palił 8 l na 100 km.

Volvo S60 B4 lewarek skrzyni biegówVolvo S60 B4 lewarek skrzyni biegów Bartosz Gondek

Kiedyś w papierowych mediach uczono, że należy pisać tak, aby szanować objętość. Dziś dziennikarze piszący do portali motoryzacyjnych bardzo często przepisują z katalogu całe wyposażenie samochodu, co sprawia, że materiał jest dłuższy. W testowanym Volvo S 60 jest co przepisywać. Specjalne podświetlenie wnętrza, elektryczna regulacja i podgrzewanie foteli, asystenci jazdy, świetny dźwięk i szeroki wachlarz możliwości sprzętu audio czy specjalna, przezroczysta gałka zmiany biegów, która szczególnie przypadła mi do gustu. Od przepisywania ważniejsze jest jednak to, że kiedy zsumujemy to bardzo bogate wyposażenie i nawet 19-calowe felgi, okaże się, że bardzo bojowe i widowiskowe S60 B4 kosztuje mniej niż 250 tys. zł brutto. Patrząc na obecne ceny samochodów tej klasy, nawet nie segmentu premium, to naprawdę bardzo dobra propozycja. I dlatego go konfiguruję.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.