Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Oprócz jeszcze bardziej drapieżnego wyglądu i świetnych własności terenowych nowy Hilux kryje pod maską nowy silnik o pojemności 2,8 l, który poprawił osiągi w terenie i na trasie. Nowy diesel ma 204 KM i pozwala na rozpędzenie się dużego pick-upa do 100 km/h w zaledwie 10 sekund. To aż o 2,8 s szybciej niż dotąd silnik 2,4 D-4D. Nowy silnik współpracuje z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i jest dostępny w wersjach z półtorej kabiny i podwójną kabiną.

- Kiedy pojawiła się u nas kolejna generacja Hiluxa, zapanowało lekkie poruszenie – mówi Arkadiusz Lelukiewicz z Toyota Carter Gdańsk. - Fani modelu zrobili mu zdjęcia i puścili do sieci, zanim opuścił ogrodzony plac, na którym czekają samochody dopiero odebrane z transportu.

Właściwości jezdne nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono resory i amortyzatory z przodu i z tyłu. Jazda stała się dzięki temu płynniejsza, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów. Na pokładzie znalazły się także nowe systemu kontroli trakcji.

Wewnątrz zmieniono całkowicie wygląd kokpitu. Bogata lista wyposażenia zawiera m.in. system bezkluczykowego dostępu do samochodu (inteligentny kluczyk), przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system Premium Audio JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W. Na życzenie samochód może być min wyposażony w elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej, orurowanie oraz stopnie boczne. Najwyższa wersja – Invincible – będzie się teraz wyróżniać specjalnie opracowaną stylistyką i wyposażeniem premium. Ma to podkreślić wyjątkowy charakter tego pick-upa.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.