Pierwsza była multipla. Kiedy zmęczona wojną Europa odkryła minisamochody i skutery, sławny włoski geniusz Dante Giacosa zaprojektował na bazie popularnego fiata 600 małego, pojemnego vana, który mógł zabrać do siedmiu pasażerów. Na przełomie lat 70. i 80. Amerykanie rozpoczęli prace nad samochodem przyszłości. Jak na ich standardy kompaktowym, a zarazem bardzo pojemnym, łatwym do wsiadania, bezpiecznym i napędzanym na przednie koła. Tak powstał chrysler voyager.
Równocześnie po drugiej stronie oceanu pracowano nad koncepcją bardzo podobnego samochodu. W efekcie w 1983 r. Renault zaprezentowało słynnego espace. Francuskie słowo „espace" to przestrzeń lub kosmos. Ma łagodne brzmienie, o harmonijnej fonetyce i natychmiast kojarzy się z przestrzenią i komfortem.
W rzeczy samej, innowacyjne nadwozie, w którym zastosowano m.in. kompozyty, wyróżniało się bardzo dużą modularnością, głównie dzięki zamiennym, wyjmowanym siedzeniom. Oba przednie siedzenia można odwrócić, tworząc minisalon. Można również wyjąć siedzenia z drugiego i trzeciego rzędu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika. Czegoś takiego nikt wcześniej nie wymyślił! Dzięki dużej powierzchni szyb wnętrze jest doskonale doświetlone i wydaje się jeszcze większe i bardziej komfortowe. W dodatku espace prowadzi się tak, jak klasyczne hatchbacki czy sedany.
Jest wyposażony w najmocniejsze silniki Renault i pozycjonowany jako wysokiej klasy duży samochód rodzinny na dalekie podróże. Pierwszy espace produkowany był aż do 1991 r. Wtedy pojawiła się II, a w 1996 r. całkowicie nowa – III generacja. Ta z kolei dała początek mniejszym, kompaktowym minivanom o nazwie Scenic. Espace VI to dziś duży, luksusowy SUV, dostępny w wersji pięcio- i siedmiomiejscowej. Auto otwiera nowy rozdział w historii, a jednocześnie zapewnia ciągłość w stosunku do poprzednich generacji – jest komfortowym, innowacyjnym samochodem wysokiej klasy. Skojarzenia, jakie wywołuje nazwa Espace, są bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nowy espace jest nadal idealnym samochodem na długie podróże.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze