Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
1 z 18
Cała inwestycja polega nie tylko na budowie nowego przystanku dla pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej, ale także na wydłużeniu o ok. 1 km całej dwutorowej linii oraz przebudowie peronu przy dworcu w Gdańsku.
Wartą 66,7 mln zł inwestycję realizuje konsorcjum firm Rajbud i Dekpol. Wszystko ma być gotowe wraz końcem października tego roku.
Ze względu na zakres robót prace odbywają się jednocześnie w kilku miejscach na raz.
Na zdjęciu wykonany z wieży zegarowej dworca widać na słupach kładzione są drewniane krokwie, na których położony zostanie dach. Deskowanie rozpocznie się już w przyszłym tygodniu.
W poniedziałek zamknięte dla ruchu zostały tory stacyjne nr 9 i 11. Do końca miesiąca przebudowane będą rozjazdy pod Błędnikiem, żeby przystosować je do układ docelowego
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
2 z 18
Na peronie nr 3 dworca Gdańsk Główny są już nowe schody prowadzące do przejścia podziemnego oraz szyby, gdzie zamontowane zostaną windy
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
3 z 18
Wzdłuż peronu na torze 502 (w kierunku przystanku SKM Śródmieście)rozpoczęło się wylewanie płyty podtorowej. Na zdjęciu widać szyny, podkłady i zbrojenie, które będzie zalewane betonem
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
4 z 18
po drugiej stronie, gdzie położony zostanie tor 501 prace nie są na razie prowadzone. Czynny jest za to sąsiadujący z nim tor nr 7 przy peronie 4. Obecnie SKM ma do dyspozycji tylko trzy krawędzie do obsługi całego ruchu
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
5 z 18
Pociągi będą przejeżdżały dosłownie kilkadziesiąt centymetrów od budynku dworca
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
6 z 18
Dalej trwają prace związane z układanie podkładów i mocowaniem szyn
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
7 z 18
Idąc w kierunku Śródmieścia widać rozjazdy ułożone na podkładach
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
8 z 18
Pod wiaduktem Hucisko wyburzany jest ceglany mur. Te prace prowadzi wykonawca Forum Radunia, który jest w trakcie stawiania ostatniej ściany pod płytę która przekryje cały wykop kolejowy
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
9 z 18
Tor 502 jest ułożony na coraz dłuższym odcinku miedzy dworcem a Śródmieściem. Oczywiście po zamocowaniu szyn będzie wymagał jeszcze przeprowadzenia regulacji
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
10 z 18
Ściany, które powstały w ramach prac przygotowawczych pod budowę Forum Radunia. Na nich opierać się będzie płyta, która zakryje cały teren między wiaduktami Hucisko i Armii Krajowej
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
11 z 18
Torowisko pod wiaduktem Armii Krajowej
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
12 z 18
Na peronie w Śródmieściu gotowe jest zejście i szyb windowy, które prowadzić będą do podziemnego przejścia pod ul. Okopową.
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
13 z 18
Na peronie zakopane zostały wszystkie fundamenty pod wiatę. Konstrukcja wiaty jest już prawie gotowa. Wkrótce będzie przywieziona i zostanie postawiona
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
14 z 18
W Śródmieściu ułożona jest już większość płyt (w kształcie litery L) tworzących ściany nowego peronu. Wykańczane jest także wnętrze budynku technicznego.
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
15 z 18
Tor 502 wzdłuż nowego przystanku SKM Śródmieście
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
16 z 18
Betonowa wylewka pod tor 502
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
17 z 18
Widok na wszystkie perony dworca Gdańsk Główny
Fot. Renata Dąbrowska / Agencja Wyborcza.pl
18 z 18
Gotowy szyb windowy na peronie nr 3. Z tego ujęcia dobrze widać, jaki kształt będzie miał ten peron, który został przekształcony w wyspę
Wszystkie komentarze