Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
1 z 28
Linia kolejowa nr 213. Stacja Kuźnica Hel w trakcie remontu
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
2 z 28
Ta linia kolejowa jest też jedną z najpiękniejszych w Polsce, a momentami z okien pociągu można zobaczyć morze po obu stronach wagonu. Jest też niezbędna dla funkcjonowania turystyki na Półwyspie Helskim, który co roku rozjeżdżany jest przez samochody, a bez pociągów ruch na nim po prostu stanąłby w miejscu. Okolice stacji Kuźnica
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
3 z 28
Na trasie Gdynia Główna - Hel - Gdynia Główna od 15 do 28 czerwca jeździć będzie 9 pociągów Przewozów Regionalnych w jedną stronę. Prace na stacji Kuźnica. Piątek 13 czerwca.
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
4 z 28
Od 28 czerwca PR dołożą jeszcze dwa pociągi w jedną stronę, natomiast PKP Intercity pięć składów Tanich Linii Kolejowych oraz jeden Express InterCity. W sumie do Helu dojedzie 17 pociągów (tyle samo też wyjedzie). Dojdą też dwa połączenia PR na trasie Gdynia - Władysławowo - Gdynia. Stacja Władysławowo. Drugi tor będzie wyremontowany w ramach drugie etapu prac.
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
5 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
6 z 28
Włosi mieli na wykonanie projektu, a potem przeprowadzenie prac, 27 miesięcy. Okazało się, że ponad dwa lata to zdecydowanie za mało na modernizację 61-kilometrowej trasy. Choć wszystkie prace miały się zakończyć do 5 stycznia 2014 roku, wciąż trwają. Peron na stacji Władysławowo
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
7 z 28
I to mimo że umowa z Salcefem została przez PKP PLK aneksowana, a nowy termin zakończenia prac wyznaczono na 21 kwietnia. Również ten termin okazał się tylko marzeniem. Teraz wykonawca zapewnia, że skończy prace 31 sierpnia, czyli blisko 9 miesięcy po terminie. Na szczęście ruch pociągów wraca 15 czerwca. Stacja Władysławowo
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
8 z 28
Niestety pasażerowie nie odczują jeszcze skutków modernizacji w postaci krótszego czasu przejazdu. Na ta chwilę nie gotowe są m.in. zapory na najbardziej obleganych przejściach przez tory, przez co w wielu miejscach dalej obowiązywać będą ograniczenia do 20 km/h.
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
9 z 28
I choć mają ona zacząć działać na dniach, to PKP PLK nie odważyła się uwzględnić nowych prędkości szlakowych w obecnym rozkładzie jazdy. Prace przy sygnalizacji w Kuźnicy
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
10 z 28
Tymczasem niedługo rusza prace przy drugim etapie modernizacji. Obejmie on m.in. prace na stacji Hel. Ten etap jest możliwy, gdyż pojawiły się oszczędności w budżecie PKP PLK oraz wramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego z którego modernizacja jest współfinansowana. Przetarg na te prace wygrało, z ceną 49 mln zł, konsorcjum z firmą Rajbud na czele, które prace ma zakończyć do czerwca 2015 r. Stacja Jastarnia. Drugi tor na stacji dopiero zostanie ułożony, tak aby mogły po nim jeździć pociągi od 28 czerwca. Do tego czasu wystarczy jeden
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
11 z 28
Niestety modernizacja nie obejmowała dworców. Na zdjęciu Jastarnia
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
12 z 28
Niestety drugi etap modernizacji oznacza kolejne utrudnienia i zamknięcia linii. Choć kolejarze obiecują, że będą one bardzo krótkie. Mają mieć miejsce w weekendy.
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
13 z 28
Prace przy modernizacji korytarza helskiego kosztować będą 142 mln zł. W sumie remont 61 km trasy zajmie 3,5 roku i pozwoli skrócić czas przejazdu z Gdyni do Helu o ok. 15 - 25 min. Na większość trasy pociągi pojadą 100 km/h, a między Puckiem , a Władysławowem 90 km/h. Będzie też znacznie bezpieczniej. Na półwyspie na 23 przejściach dla pieszych zainstalowana zostanie sygnalizacja świetlna, będzie też monitoring, i słupki alarmowe.
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
14 z 28
Rozkład jazdy na przystanku Chałupy
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
15 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
16 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
17 z 28
Modernizacja linii kolejowej do Helu
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
18 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
19 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
20 z 28
Modernizacja linii kolejowej do Helu
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
21 z 28
Modernizacja linii kolejowej do Helu
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
22 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
23 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
24 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
25 z 28
Stacja Kuźnica. Tymczasowy drugi tor.
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
26 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
27 z 28
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
28 z 28
Wszystkie komentarze