Budowy mostu zwodzonego nad Martwą Wisłą od lat wyczekiwali mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej. We wrześniu na budowie odbyło się symboliczne wbicie pierwszej łopaty.
Most, za 71 mln zł, buduje konsorcjum firm Metrostav i Vistal. Budowa została podzielona na dwa etapy. W pierwszym, jeszcze w tym roku, inwestycja ma maksymalnie pochłonąć 34 mln zł, z czego 16,6 mln stanowi dotacja z kasy centralnej, którą miasto otrzymało w maju z rezerwy budżetowej. W tym roku Gdańsk ponownie będzie wnioskować o udzielenie dofinansowania z tego samego źródła, o czym Adamowicz przypomniał w swoim przemówieniu.
Oba przęsła otworzą się w dwie minuty. Most będzie liczył 173 m długości, ze skrzydłami - 181,5 m i stanie prawie w tym samym miejscu, gdzie dotąd znajdował się most pontonowy użytkowany od 1973 roku. Inwestycja obejmie też m.in. budowę odcinka drogi o długości 900 m, budynku obsługi mostu, ciągów dla pieszych i rowerzystów, przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych.
Choć roboty zakończą się jeszcze w tym roku, pierwsi kierowcy pojadą nowym mostem na początku roku 2018.
Budowy mostu zwodzonego nad Martwą Wisłą od lat wyczekiwali mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej. We wrześniu odbyło się symboliczne wbicie pierwszej łopaty.
Most, za 71 mln zł, buduje konsorcjum firm Metrostav i Vistal. Budowa została podzielona na dwa etapy. W pierwszym, inwestycja ma maksymalnie pochłonąć 34 mln zł, z czego 16,6 mln stanowi dotacja z kasy centralnej, którą miasto otrzymało w maju z rezerwy budżetowej. W tym roku Gdańsk ponownie będzie wnioskować o udzielenie dofinansowania z tego samego źródła.
Oba przęsła otworzą się w dwie minuty. Most będzie liczył 173 m długości, ze skrzydłami - 181,5 m i stanie prawie w tym samym miejscu, gdzie dotąd znajdował się most pontonowy użytkowany od 1973 roku. Inwestycja obejmie też m.in. budowę odcinka drogi o długości 900 m, budynku obsługi mostu, ciągów dla pieszych i rowerzystów, przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych.
Choć roboty zakończą się jeszcze w tym roku, pierwsi kierowcy pojadą nowym mostem na początku roku 2018.
BARTOSZ BAŃKA
Wszystkie komentarze