Gotowy jest pierwszy podwodny tunel drogowy w Polsce i najdroższa inwestycja w historii Gdańska. Tunel pod Martwą Wisłą odmieni poruszanie się po mieście. Na zdjęciu: Wlot do tunelu od strony południowej. Tędy wjeżdżać będą do niego samochody jadące Trasą Sucharskiego i Obwodnicą Południową Gdańska.
Dominik Werner
2 z 11
Droga Zielona, która łączy tunel i węzeł Marynarki Polskiej z Zaspą i Przymorzem.
Dominik Werner
3 z 11
Wlot do tunelu od strony południowej. To tutaj rozpoczynało się wiercenie obu rur tunelu.
Dominik Werner
4 z 11
Wlot do tunelu od strony północnej w okolicach stadionu
Dominik Werner
5 z 11
Wlot do tunelu od strony południowe
Dominik Werner
6 z 11
Węzeł Ku Ujściu przy południowym wylocie tunel. Stąd pojedziemy do DCT, Portu Północnego, jak i na Westerplatte. To także początek Trasy Sucharskiego prowadzącej do Obwodnicy Południowej Gdańska
Dominik Werner
7 z 11
Węzeł Marynarki Polskiej przy północnym wylocie tunelu
Dominik Werner
8 z 11
Węzeł Marynarki Polskiej przy północnym wylocie tunelu
Dominik Werner
9 z 11
Węzeł Ku Ujściu
Dominik Werner
10 z 11
Węzeł Ku Ujściu
Dominik Werner
11 z 11
Węzeł Marynarki Polskiej przy północnym wylocie tunelu
Brawo! Jak w Antwerpii. Polska "w ruinie" górą! Proponuję podobny tunel wybudować pod "jasną górą", żeby wszyscy normalni mogli szybko ominąc ten ośrodek bałwochwalstwa i zabobonu.
Do wszystkich kwaczących malkontentów. Przyglądnijcie się uważnie, bo możecie dluuuuugo nie zobaczyć żadnych inwestycji tego rozmiaru. Będą tylko pomniki prezydenta 1000-lecia, może nowe kościoły i odwierty geotermalne ojca Tadzia, albo co sobie on tam zamarzy. A tak poza tym to dobra i potrzebna inwestycja. Tiry i inne wielkie ciężarówkopodobne :) będą omijały centrum Gdańska i przejeżdżały tunelem. Do miasta będą mogły wjeżdżać tylko samochody dostawcze. Powinno spowodować to odkorkowanie centrum, ruch bardziej płynny, mniejszy hałas i zanieczyszczenia oraz mniejsze wstrząsy mające wpływ na stare budynki.
@leszekzgd
Ależ skąd?:) Nie wiem ile kosztował tunel, ale może jest choć użyteczny. Stadion Narodowy kosztował prawie 2 miliardy zł. Ówczesny rekord świata. O podobnej funkcjonalności (dach) stadion w Lille kosztował około 250 mln euro. POlacy to mistrzowie świata w trwonieniu pieniędzy. Niestety wszyscy za to zapłacimy. Ten kraj jest praktycznie niewypłacalny. Dlatego:"Polska w ruinie".
@marek-wait
remont stadionu Zenitu Sankt Petersburg kosztował więcej niż budowa wszystkich czterech stadionów na Euro. Stadion w Lille kosztował 282 mln, a nie 250 mln, rekord frekwencji w Lille to 27 tys. ludzi, a na Narodowym 62 tys., ten w Lille może maksymalnie pomieścić 50 tys. (koncerty), a Narodowy 72 tys. Na koniec przypomnij nam kto Polsce załatwił Euro 2012 i konieczność budowy stadionów.
stadiony, autostrady, kolej metropolitalna, muzea, teatry a teraz tunel pod Martwa Wisłą...
nie macie pojęcia jak się ciesze że w Trójmieście nie rządzi PiS
@jkal
rzad po/psl rzadzacy w czasach najwiekszego kryzsu europy wybudowal wiecej niz opis obecnie zaoplanowal kiedy europa jest juz po stagnacji..nie kowie o planach przejmowania panstwa wbo w tym im idzie swietnie lepiej niz komunistom w 1945..czy nawet hitelrowi 1933...zreszta w stalinie obecny totalitaryzm tez wzobodzilby respekt
Wszystkie komentarze