Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
1 z 12
Nowa ulica, nowa nazwa
W tym miejscu będzie się zaczynać ul. Nowa Łódzka (od piątku oficjalnie nazywana aleją Vaclava Havla). Zmiana nazwy nastąpiła w rekordowym tempie. Jeszcze w środę rano nikt nie podejrzewał, że w momencie otwarcia ulica nabierze bardziej ludzkiej nazwy. Jej patronem zostanie zmarły niedawno były prezydent Czech i Czechosłowacji
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 12
Nowe skrzyżowanie
Skrzyżowanie ul. Łostowickiej i Wilanowskiej. Tutaj, patrząc od strony nowej pętli tramwajowej kończyć się będzie al. Vaclava Havla (zwana wcześniej ul. Nową Łódzką). Dalej kierowcy będą mogli pojechać al. Armii Krajowej w kierunku centrum, dwupasmową ul. Łostowicką do Wrzeszcza, lub skręcić w prawo na osiedle Chełm.
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
3 z 12
Nowe jezdnie
Obie dwupasmowe jezdnie są już gotowe i częściowo używane. Prawdziwy ruch rozpocznie się w piątek. Koszt budowy nowej srogi wyniósł ok. 46 mln zł. Na drugim planie prace na nowej pętli tramwajowej, która zostanie otwarta najwcześniej w marcu 2012.
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
4 z 12
Nowe przystanki
Równolegle z budową drogi trwa również budowa nowej linii tramwajowej. Te prace też są już mocno zaawansowane. Na całej trasie stoi już większość wiat przystankowych i gotowa jest cała infrastruktura wokół. Pierwsze tramwaje powinny zabrać pasażerów wczesną wiosną
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
5 z 12
Nowe torowisko
Tory prowadzące w kierunku nowej pętli przy ul. Świętokrzyskiej. Budowa linii tramwajowej pochłonie 65 mln zł.
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
6 z 12
Równe tory
Prace przy profilowaniu torów na zakręcie
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
7 z 12
Remont ul. Witosa
Budowa linii tramwajowej spowodowała również remont ul. Witosa (wymiana nawierzchni, poszerzenie jezdni i stworzenie długiego lewoskrętu)
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
8 z 12
Niepotrzebny trud
Nasyp z murami oporowymi ma ułatwić poruszanie się tramwaju (zniwelowanie wzniesień), a mieszkańcom umożliwić przejście tunelem znajdującym się pod torami. Wiele osób zastanawia się po co go stworzono, skoro przechodnie i tak będą musieli czekać na przejściu przez jezdnię, a tramwaj poradziłby sobie z takimi nierównościami terenu. Do tego dochodzi jeszcze wątpliwy walor estetyczny budowli
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
9 z 12
Więcej świateł
Nowa linia tramwajowa (choć jeszcze nie otwarta) spowodowała znaczne zmiany w układzie drogowym Chełmu. Na krótkim odcinku od skrzyżowania ul. Witosa z Wilanowską do skrzyżowania tej pierwszej z Sikorskiego (koło Tesco) kierowcy natkną się aż na 6 sygnalizacji świateł
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
10 z 12
Łączenie linii
Tory nowej linii są już niemal w pełni połączone z trowiskiem pętli na Chełmie.
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
11 z 12
Lepszy dojazd do Wilanowskiej
Nowy odcinek ulicy Witosa przy stacji BP został w peni otwarty wminiony piątek. Wcześniej przez wiele miesięcy by z osiedla Chełm dostać się na ul. Wilanowską trzeba było jechać dookoła trasą W-Z.
Fot. Dominik Sadowski / Agencja Wyborcza.pl
12 z 12
Parkingi na nowej pętli
Nowa pętla będzie znacznie większa od swojej poprzedniczki na Chełmie. Oprócz przystanków umożliwiających przesiadkę drzwi w drzwi, posiadać będzie również parking dla samochodów i rowerów
Wszystkie komentarze