Euro 2012 to doskonała okazja do reklamy, szczególnie dla miast gospodarzy, które na finiszu kampanii biją się o kibiców klipami promocyjnymi. Jak na tle dobrze przygotowanego Poznania, kontrowersyjnej Warszawy i odważnego Wrocławia wypada Gdańsk ze starym filmem i Zbigniewem Bońkiem? Oglądajcie i komentujcie
REKLAMA
Fot. Łukasz Ogrodowczyk / Agencja Wyborcza.pl
1 z 5
Poznań - Come and join
Poznań, który - jak pozostałe miasta-organizatorzy - wypuścił właśnie najnowsze klipy, swój przekaz kieruje do kibiców, których reprezentacje będą podczas Euro 2012 rozgrywać swoje mecze w Poznaniu - mowa o Chorwatach, Włochach, Irlandczykach i w drodze wyjątku Niemcach. Powstało kilka wersji filmu, a łączącym je elementem jest postać Bartosza Bosackiego, długoletniego zawodnika Lecha Poznań oraz wielokrotnego reprezentanta Polski.
Film skierowany do Irlandczyków
Film skierowany do Chorwatów
Film skierowany do Włochów
Film skierowany do Niemców
Fot. Robert Kowalewski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 5
Warszawa - Zboczeniec Roku
Tego klipu nie trzeba nikomu przedstawiać. Film, w grudniu ub. r., stał się hitem internetu. Według twórców przedstawia zagranicznego turystę, który wychodzi rano przed hotel na jogging i rozgląda się, w którą stronę pobiec. Wtedy przebiega obok niego blondynka. I mężczyzna już wie, w którą stronę się skierować - biegnie za nią przez całe centrum Warszawy, co ma być sposobem pokazania charakterystycznych miejsc. Przed podjęciem decyzji bohater zerka na krocze, gdzie internauci wypatrzyli niemałe wybrzuszenie. W sieci spierano się o klip - pierwsze skojarzenie było takie, że dziewczynę goni... zboczeniec. Kolejne - że wyszło przeciętnie. Ostatecznie stanęło na wycięciu kontrowersyjnych scen, ale trudno nazwać to filmem promocyjnym na miarę stolicy kraju.
Spot powstał w trzech wersjach: 180-, 60- i 30-sekundowej. W telewizji Warszawa wykorzystuje ten najkrótszy.
Fot. Mieczysław Michalak / Agencja Wyborcza.pl
3 z 5
Wrocław - Mecz to dopiero początek
We Wrocławiu dojdzie do trzech meczów Euro 2012. Tu rywalizować będą zespoły z Grupy A: Polska, Rosja, Czechy i Grecja. Ostatni klip Wrocławia to odważna forma na wzór anime. Spot pokazuje ikony Wrocławia, czyli np. Ostrów Tumski czy Halę Stulecia. Film kampanii ?Mecz to dopiero początek? ma pokazać, jakie atrakcje czekają na gości. Czy ta forma jest jednak czytelna w swoim przekazie?
Fot. Rafa3 Malko / Agencja Wyborcza.pl
4 z 5
Gdańsk - Zbigniew Boniek, nasz przyjaciel
Gdańsk, gdzie zagrają te same drużyny co w Poznaniu, finałowe spoty zaprezentował jako ostatni. Pierwszy będzie pokazywany tylko w internecie i jest kompilacją wcześniej wykorzystywanych ujęć. Nowym elementem jest Zbigniew Boniek, który będąc we Włoszech zachęca do odwiedzenia Gdańska. Naszym zdaniem wyszło sztywno, ale pozostawiamy to Waszej opinii.
Drugi klip, to ten sam, jaki mieliśmy okazję oglądać w październiku ub. r. przy okazji startu kampanii wizerunkowej - "Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności". W tym celu stworzono platformę internetową www.beyondtheframe.pl, jako główną oś przedsięwzięcia, gdzie można nagrywać swoje wypowiedzi lub dźwięki. Potem mają one posłużyć kompozytorowi do skomponowania utworu. Czy tak będzie? Ciekawe, bo na stronie niewiele się dzieje.
Gdańsk wykorzysta klip do promocji w telewizjach BBC, Eurosport i CNN.
5 z 5
Poland - Feel invited!
Na koniec przedstawiamy film mający zachęcić do przyjazdu do Polski. Przykład, jak klipu absolutnie robić się powinno i również nawiązujący do Euro 2012 i polskich gospodarzy.
Poland - Feel invited!
A poniżej klip promujący Polskę i Euro 2012 na światowych targach turystycznych w Berlinie ITB 2011.
Wszystkie komentarze