fot. materiały prasowe
Budowa terminala kontenerowego T2 w DCT w Gdańsku
W drugiej połowie 2016 r. ma zakończyć się też budowa terminala kontenerowego T2 w DCT w Gdańsku. Wykonano już ponad 40 proc. prac, m.in. zakończono palowanie nowo budowanej ściany nabrzeża terminala, stanowiącej granicę między lądem a wodą. Dzięki budowie nowego terminala kontenerowego, DCT w porcie w Gdańsku podwoi swoją zdolność przeładunkową z obecnych 1,5 mln do 3 mln TEU (skrót oznaczający pojemność standardowego 20-stopowego kontenera) rocznie.
T2 ma być przekazany do eksploatacji pod koniec 2016 r. Całkowity koszt inwestycji to ok. 200 mln euro.
Rozbudowa terminala jest wyjściem naprzeciw sytuacji na rynku, coraz więcej towarów jest bowiem przewożonych w kontenerach. Taki sposób transportu jest bardziej efektywny, szybki, bezpieczny i relatywnie tani. Terminal T2 będzie miał zdolność przeładunkową 1,5 mln TEU rocznie w pierwszym etapie projektu, a w miarę wzrostu zapotrzebowania na potencjał przeładunkowy będzie można ją powiększyć co najmniej o kolejne 0,5 mln TEU.
DCT jest jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Pierwsza jednostka została przyjęta przez DCT Gdańsk w czerwcu 2007 r. W 2013 r. w DCT po raz pierwszy przeładowano ponad 1 mln TEU, dzięki czemu Gdańsk znalazł się w setce największych terminali kontenerowych świata.
Wszystkie komentarze