Kluczowe bramki na autostradzie
O tym, jak duże będą w tym roku korki nad morze, zadecyduje przede wszystkim sytuacja na bramkach na autostradzie. Zarządca autostrady zapewnia, że zrobił wszystko, żeby utrudnienia były jak najmniejsze i jak najmniej uciążliwe dla kierowców.
- Bilety na bramkach wjazdowych będą wydawane automatycznie, co zwiększy przepustowość o 20-30 proc. Mamy też bramki rewersyjne, tzn. możemy wykorzystać bramki zjazdowe jako bramki wjazdowe, co może zwiększyć przepustowość o ok. 40-50 proc. Dodatkowo na A1 zainstalowane zostały nowoczesne terminale płatnicze, dzięki którym czas obsługi płatności kartami skrócił się o 40 proc. - wylicza Anna Kordecka z Gdańsk Transport Company S.A.
Te działania sprawiły, że przepustowość bramek zjazdowych wzrosła średnio ze 150 pojazdów na bramkę do 180, co w przypadku Rusocina daje 1800 pojazdów na godzinę. Jak tłumaczy GTC zatory, które tworzyły się na bramkach w ubiegłych latach, uległy znacznemu skróceniu: trwający kiedyś 45 minut zator obecnie trwa ok. 20 minut.
Warto śledzić informację na tablicach zmiennej treści, które w zwiększonej liczbie pojawią się na A1 oraz skorzystać z usytuowanych na MOP-ach Wakacyjnych Punktach Informacyjnych, w których kierowcy będą mogli otrzymać informację na temat aktualnej sytuacji na bramkach. Punkty informacyjne będą wyposażone w darmowe WiFi oraz mapy, tak aby użytkownicy mogli wybrać alternatywną trasę w przypadku dużych zatorów.
Polecamy również wcześniej zaplanować trasę i na bieżąco śledzić trojmiasto.wyborcza.pl oraz profil "Dnia na żywo" na Twitterze.
Wszystkie komentarze