Dziwne nazwy
Pierwsza litera oznacza rodzaj trakcji, czyli w tym przypadku E- elektryczna (S - spalinowa). Druga litera to przeznaczenie jednostki. I tak N - to normalne, czyli do jazdy przy niskich i wysokich peronach, W - węzłowe, czyli tylko przy wysokich peronach. (D - dalekobieżne, A - autobusy szynowe, a w przypadku lomokotyw P - pasażerski, U - uniwersalne, M - manewrowe, T - towarowe). Z kolei w cyfrach ukryte jest ilość członów (w przypadku lokomotyw osi) oraz jakim napięciem jest zasilany dany zespół trakcyjny. I tak jednostki z numerami od 51-69 to trójczłonowe zasilane prądem stałym o napięciu 3kV, a jednostki z numerami od 70 do 79 to składy czteroczłonowe zasilane prądem o napięciu 3kV. I tak EN57 to elektryczny zespół trakcyjny, trójczłonowy, zasilany prądem stałym 3kV z przeznaczeniem do normalnego ruchu, EN71 to elektryczny zespół trakcyjny, czterowagonowy, zasilany prądem stałym 3kV z przeznaczeniem do normalnego ruchu, EW58 to elektryczny zespół trakcyjny, trójczłonowy, zasilany prądem stałym 3kV z przeznaczeniem do ruchu węzłowego przy wysokich peronach.
Wszystkie komentarze