Komentarze
"Na zdjęciu - uroczystość wodowania przybranego w galę flagową "Batorego" w Barcelonie." - Przecież Batory jak i Piłsudski zostały wybudowane w Monfalcone we Włoszech.
Interesujacy jest pomysl placenia Wlochom weglem za statek. Moze by tak wrocic do tego pomyslu. szansa dla gornictwa polskiego oraz odtworzenia polskiej floty handlowo-turystycznej. PLO zostalo rozkradzione i przejedzone, nikt nie poniosl za to odpowiedzialnosci, choc za majatek PLO powstalo w Gdyni kilka pokaznych nieruchomosci. Gdy zaczynalem prace w PLO w 1980 bylo w firmie 168 statkow. Gdy konczylem prace w PLO w 1996 bylo ich tylko kilka pod polska bandera i kilkanascie pod obca. Ten "sukces" obciaza postkomunistow. PLO bylo Firma ubecji i PZPR. Roilo sie tam od donosicieli i karierowiczow.
już oceniałe(a)ś
10
1
@leszekzgd Podpisy pod zdjęciami są pomylone, co nb. łatwo sprawdzić na stronie NAC - wodowanie "Batorego" we Włoszech przedstawia zdjęcie nr 2, a na zdjęciu nr 1 "Batory" jest faktycznie w Barcelonie, ale bynajmniej nie odbywa się jego wodowanie, lecz po prostu cumuje sobie przy tamtejszym dworcu morskim. Pozdrawiam
już oceniałe(a)ś
5
0
@29elmi <<<Interesujacy jest pomysl placenia Wlochom weglem za statek. Moze by tak wrocic do tego pomyslu.>>> Tylko że polski węgiel jest o wiele droższy od importowanego z Australii i Chin, więc raczej trudno byłoby kogokolwiek za granicą zmusić do jego kupowania...
już oceniałe(a)ś
8
0
@29elmi w PRL płaciliśmy Włochom węglem za Fiata 125 p i 126 p
już oceniałe(a)ś
3
0
cala polska to taki titanic
już oceniałe(a)ś
5
0
@leszekzgd i ani slowa o "znaczy kapitanie"? wstydzcie sie...
już oceniałe(a)ś
5
1
@nrozsklov noo, paru zlodzei w luksusowych kabinach a cala reszta tloczy sie pod zasyfionym pokladem...
już oceniałe(a)ś
0
0
Cytat: "Na zdjęciu - uroczystość wodowania przybranego w galę flagową "Batorego" w Barcelonie." Były inne czasy, byli inni '''PRAWDZIWI''' redaktorzy (p. Miciński), łezka w oku się kręci ... a teraz bylejacy wklejacze ... przecież da się przeczytać to co się wkleja ... wstyd
@alfisti Na zdjęciu jest "Batory" w Barcelonie, przybrany w galę flagową. To nie jest związane z wodowaniem. Umiesz czytać ze zrozumieniem?
już oceniałe(a)ś
0
3
PLO zostalo rozkradzione i przejedzone, nikt nie poniosl za to odpowiedzialnosci, choc za majatek PLO powstalo w Gdyni kilka pokaznych nieruchomosci. Gdy zaczynalem prace w PLO w 1980 bylo w firmie 168 statkow. Gdy konczylem prace w PLO w 1996 bylo ich tylko kilka pod polska bandera i kilkanascie pod obca. Ten "sukces" obciaza postkomunistow. PLO bylo Firma ubecji i PZPR. Roilo sie tam od donosicieli i karierowiczow. Interesujacy jest pomysl placenia Wlochom weglem za statek. Moze by tak wrocic do tego pomyslu. szansa dla gornictwa polskiego oraz odtworzenia polskiej floty handlowo-turystycznej.
@29elmi I bardzo dobrze, że już tego tworu nie ma. Padło, zdeptać i zapomnieć.
już oceniałe(a)ś
4
11
@panbies Dobra menda jesteś.
już oceniałe(a)ś
7
3
@29elmi Tylko jakoś te nieruchomości należą do byłych prominentnych działaczy"solidarności" Wszystkiego na komunę nie można zwalić.sam piszesz,że wtedy było168 statków,po 25 latach rzadów solidarnościowych zostało ich kilkanaście.
już oceniałe(a)ś
1
0
@29elmi tylko nikt nie chce polskiego wegla, bo ma slaby przelicznik cena/wartosc
już oceniałe(a)ś
0
0
Ciotka jak odchodziła na emeryturę to PLO jej zafundowało rejs dookoła świata. PLO miało wtedy bodajże ponad 260 statków.
@lucjan88888 Biedna Polska przed wojna mogla a teraz zielona wyspa cuchnie bieda
już oceniałe(a)ś
6
5
@lucjan88888 przed wojna mozna bylo w biedneij Polsce a teraz nie ma za co w kraju dobrobytu, ciekawe :-(
już oceniałe(a)ś
7
4
@Sebastian Wanago No, a jeszcze boleśniejszy upadek na dno przeżyły USA - przed wojną posiadały ponad 60 transatlantyków, a teraz ani jednego ;-P
już oceniałe(a)ś
10
1
@lucjan88888 Dlatego padło bo na wycieczki rozdawali.
już oceniałe(a)ś
6
2
@panbies Padło bo swołocz doszła do władzy i czym to się skończyło to widać, zero przemysłu. A ciotka miała to szczęście, że przeszła na emeryturę nim swołocz zaczęła rządzić.
już oceniałe(a)ś
5
5
"Na tym statku swoje umiejętności doskonalił też legendarny pisarz i marynarz ze statku, Karol Olgierd Borchardt" A gdzie kapitan Mamert Stankiewicz?
już oceniałe(a)ś
13
0
ach żeby znalazł się inwestor który odbudowałby polską flotę pasażerską, ja chętnie bym popłyneła w rejs na karaiby, najchętniej z NFZ...
już oceniałe(a)ś
18
5
"Batory" został zbudowany po "Piłsudskim" w tej samej stoczni (Monfalcone we Włoszech), z wykorzystaniem doświadczeń zebranych w podróżach transatlantyckich drugiego z wymienionych statków.
już oceniałe(a)ś
10
0
Zdj nr 2 - "transatlantyk Batory po wypłynięciu z Triestu, w drodze do Gdyni" - jasne niepomalowany, bez kominów i na zanurzeniu połmetrowym - ale cenimy dobre dziennikarstwo :)
już oceniałe(a)ś
9
0