79 lat temu, 11 maja 1936 roku, do Gdyni przybył zbudowany we Włoszech polski transatlantyk MS "Batory". Razem z bliźniaczym MS "Piłsudski" stanowił pływającą ambasadę polskiej kultury i sztuki.
"Na zdjęciu - uroczystość wodowania przybranego w galę flagową "Batorego" w Barcelonie." - Przecież Batory jak i Piłsudski zostały wybudowane w Monfalcone we Włoszech.
Interesujacy jest pomysl placenia Wlochom weglem za statek. Moze by tak wrocic do tego pomyslu. szansa dla gornictwa polskiego oraz odtworzenia polskiej floty handlowo-turystycznej. PLO zostalo rozkradzione i przejedzone, nikt nie poniosl za to odpowiedzialnosci, choc za majatek PLO powstalo w Gdyni kilka pokaznych nieruchomosci. Gdy zaczynalem prace w PLO w 1980 bylo w firmie 168 statkow. Gdy konczylem prace w PLO w 1996 bylo ich tylko kilka pod polska bandera i kilkanascie pod obca. Ten "sukces" obciaza postkomunistow. PLO bylo Firma ubecji i PZPR. Roilo sie tam od donosicieli i karierowiczow.
@leszekzgd
Podpisy pod zdjęciami są pomylone, co nb. łatwo sprawdzić na stronie NAC - wodowanie "Batorego" we Włoszech przedstawia zdjęcie nr 2, a na zdjęciu nr 1 "Batory" jest faktycznie w Barcelonie, ale bynajmniej nie odbywa się jego wodowanie, lecz po prostu cumuje sobie przy tamtejszym dworcu morskim.
Pozdrawiam
@29elmi
<<<Interesujacy jest pomysl placenia Wlochom weglem za statek. Moze by tak wrocic do tego pomyslu.>>>
Tylko że polski węgiel jest o wiele droższy od importowanego z Australii i Chin, więc raczej trudno byłoby kogokolwiek za granicą zmusić do jego kupowania...
Cytat: "Na zdjęciu - uroczystość wodowania przybranego w galę flagową "Batorego" w Barcelonie."
Były inne czasy, byli inni '''PRAWDZIWI''' redaktorzy (p. Miciński), łezka w oku się kręci ... a teraz bylejacy wklejacze ... przecież da się przeczytać to co się wkleja ... wstyd
PLO zostalo rozkradzione i przejedzone, nikt nie poniosl za to odpowiedzialnosci, choc za majatek PLO powstalo w Gdyni kilka pokaznych nieruchomosci. Gdy zaczynalem prace w PLO w 1980 bylo w firmie 168 statkow. Gdy konczylem prace w PLO w 1996 bylo ich tylko kilka pod polska bandera i kilkanascie pod obca. Ten "sukces" obciaza postkomunistow. PLO bylo Firma ubecji i PZPR. Roilo sie tam od donosicieli i karierowiczow.
Interesujacy jest pomysl placenia Wlochom weglem za statek. Moze by tak wrocic do tego pomyslu. szansa dla gornictwa polskiego oraz odtworzenia polskiej floty handlowo-turystycznej.
@29elmi
Tylko jakoś te nieruchomości należą do byłych prominentnych działaczy"solidarności"
Wszystkiego na komunę nie można zwalić.sam piszesz,że wtedy było168 statków,po 25 latach rzadów solidarnościowych zostało ich kilkanaście.
@panbies
Padło bo swołocz doszła do władzy i czym to się skończyło to widać, zero przemysłu. A ciotka miała to szczęście, że przeszła na emeryturę nim swołocz zaczęła rządzić.
"Batory" został zbudowany po "Piłsudskim" w tej samej stoczni (Monfalcone we Włoszech), z wykorzystaniem doświadczeń zebranych w podróżach transatlantyckich drugiego z wymienionych statków.
Zdj nr 2 - "transatlantyk Batory po wypłynięciu z Triestu, w drodze do Gdyni" - jasne niepomalowany, bez kominów i na zanurzeniu połmetrowym - ale cenimy dobre dziennikarstwo :)
Wszystkie komentarze