Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
1 z 10
Hala serwisowa
Hala serwisowa, bez charakterystycznych kanałów. W nowoczesnym taborze tramwajowym, jakim w dużej mierze dysponuje dzisiaj Gdańsk, większość urządzeń znajduje się na dachu pojazdu.
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
2 z 10
Tokarka podtorowa
Profile kół podczas jazdy, szczególnie pokonywania zakrętów, ścierają się, dlatego konieczne jest ich uzupełnianie. Służy do tego tokarka podtorowa, która pozwala uzupełnić braki w profilach bez konieczności demontowania całych zestawów kołowych
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
3 z 10
105Na, Pesa i Dortmund
Zmiana pokoleniowa: wiekowy wagon tramwaju 105Na, nowiutka Pesa i zmodernizowany N8C popularnie zwany Dortmundem
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
4 z 10
Podwozie Pesy
Rzadko zdarza się możliwość zajrzenia w takie miejsce. Na zdjęciu podwozie nowoczesnej Pesy
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
5 z 10
Będzie myjnia
Jeszcze tego nie widać, ale w tej hali już za kilka miesięcy powstanie profesjonalna myjnia dla tramwajów. Dzisiaj tramwaje trzeba myć ręcznie
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
6 z 10
Wjazd do hali serwisowej
Nowoczesne bramy wjazdowe do hali serwisowej, które dzięki fotokomórce, otwierać się będą automatycznie
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
7 z 10
Zbiornik z podsypką
Zbiornik na piasek - z niego tramwaje uzupełniają tzw. podsypkę, która wysypuje się na tory podczas awaryjnego hamowania
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
8 z 10
Mechanizm
Wjeżdżając na tokarkę podtorową pojazd będzie miał odłączane zasilanie, dlatego na kanał wciągnie go specjalny mechanizm
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
9 z 10
Pogot
Pogot - czyli wóz pogotowia technicznego, który potrafi unieść część wykolejonego składu i wstawić go z powrotem na tory. Sam też jest w stanie poruszać się po szynach. Wtedy jego normalne koła unoszą się nad ziemią, a pojazd korzysta z kół znajdujących się pod podwoziem
Fot. Dominik Werner / Agencja Wyborcza.pl
10 z 10
Konstal 114Na
Na dalszym planie tramwaj Konstal 114Na w trakcie liftingu (odmalowana karoseria i wnętrza oraz wymienione siedzenia). Niedługo znowu powinien wyruszyć w trasę
Wszystkie komentarze