Więcej
    Komentarze
    Jak wcześniej widziałem ten tytuł, to pomyślałem że "wolne miasta" to te w których kierowcy nie pędzą jak szaleni. Tu okazuje się że w zamyśle artykułu pochwalana jest taka jazda że średnia prędkość zbliża się do 50km/h (średnia!). A potem się dziwimy że w Polsce ginie 4 razy więcej pieszych niż w cywilizowanych krajach...
    @vondemelon Na części ulic (wielopasmowych) ograniczenia prędkości wynoszą 60 i 70 km/h. Tak więc nie do końca masz rację. Po za tym wbrew obiegowej opinii i bredniach policji, prędkość powyżej dozwolonej nie jest główną przyczyną wypadków. Wystarczy sięgnąć do statystyk.
    już oceniałe(a)ś
    8
    8
    @pimpao I to świetny pomysł by miasta rozcinały ulice wielopasmowe z dopuszczalną prędkością 60 czy 70 km/h. Uzasadnienie znajduję tylko dla obwodnic (vide Warszawa), gdzie dopuszczalna prędkość może być i wyższa. W każdym innym przypadku to idiotyzm. Poza tym właśnie dlatego mamy tyle ofiar na drogach, że kierowca w Polsce wie o ograniczeniu prędkości 50 km/h więc jedzie 60 km/h i reszta go nie interesuje. W UK ograniczenie jest 30 mph, a kierowca często jedzie 20 mph bo widzi pieszych którzy mogą chcieć przejść przez ulicę, albo wie że w okolicy parku czy sklepów na ulicy targowej ruch jest większy. A na szybkość przemieszczania się w mieście te idiotyczne 20-30 km/h więcej mają niewielki wpływ. Większym problemem są korki, światła i nadmiar ruchu samochodowego na danej trasie o danej godzinie. Prędkość w ruchu wpływa głównie na ilość i "jakość" wypadków.
    już oceniałe(a)ś
    6
    2
    @vondemelon Masz rację, choć większe zagrożenie stanowią "szybcy ale bezpieczni", którzy uważają, że 80 kmph jest odpowiednią prędkością do miasta, bo mają doskonały refleks. @pimpao Badania są prowadzone w centrach miast, gdzie nie ma raczej dróg wielopasmowych, a jeśli są to nie ma na nich podniesienia prędkości maksymalnej. Średnia 49 kmph oznacza notoryczne przekraczanie dozwolonej prędkości.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    Nie wiem jak w innych miastach, ale w przypadku Katowic trudno to odnieść do prędkości jeżdżenia po mieście, gdyż przez centrum Katowic przebiegają 3 przelotowe drogi szybkiego ruchu, w tym 1 autostrada i to kompletnie dezawuuje wynik.
    już oceniałe(a)ś
    19
    1
    hurraaaaaa wroclowe jak zwykle górą wiwat prezydęt du.p.kiewicz i jego sitwa
    już oceniałe(a)ś
    19
    9
    KORKI TO WYNIK TUMAŃSTWA I LENISTWA POLAKÓW!!!
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    Wrocław, tu się dzieje! Latem jest jak południowe hiszpańskie miasto, tłumne, gwarne i gorące ale to nocą a za dnia z powodu panujących tu upałów puste i tylko w wakacje, ludzie plażują i chowają się od upałów i wtedy nie ma korków! Korki wracają wraz ze studentami i od października znowu się zacznie!
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Warszawa Średnia prędkość latem 2014 - 35 km/h. Średnia prędkość zimą - 35 km/h. Mam wrażenie że to jakiś błąd w pomiarach jest, Z osobistych obserwacji czas przejazdu latem jest o 25% krótszy rano i 15% krótszy po południu. Ale może jakieś remonty innych dróg doszły do statystyki?
    już oceniałe(a)ś
    1
    0