Euro za 2,7 mld zł
Kiedy Gdańsk podsumował Euro 2012 okazało się, że w czerwcu miasto odwiedziło 160 tys. kibiców. Najliczniejszą grupę stanowili Hiszpanie (29 tys.), Irlandczycy (25 tys.) i Niemcy (20 tys.). Sporo było także Chorwatów (13 tys.), Greków (7,5 tys.) i Włochów (7 tys.). W sumie wydali u nas 298 mln zł, czyli średnio ponad 1,8 tys. zł na głowę.
Wpływy z działania fanzony wyniosły 5,8 mln zł, czyli o 3,2 mln zł mniej niż koszty jej zorganizowania.
W sumie na organizację turnieju wydano ponad 2,7 mld zł. Oprócz inwestycji (m.in.: stadion, Trasa W-Z, rozbudowa portu lotniczego), wchodziły w to jeszcze koszty związane z organizacją samego turnieju, czyli m.in. wolontariatu, zabezpieczenia imprezy, organizacji Strefy Kibica czy komunikacji.
Na zlecenie miasta przeprowadzono podczas turnieju badania kibiców zagranicznych. Pozytywnie atmosferę w mieście oceniło 94 proc. badanych. 82 proc. kibiców określiło organizację turnieju jako dobrą i bardzo dobrą. Tak samo przygotowanie Strefy Kibica oceniło 86 proc. respondentów.
Fot. Rafał Malko / Agencja Gazeta
fot. Łukasz Głowala / Agencja Gazeta
Wszystkie komentarze