Port Gdynia. Położenie portu jedną z jego głównych zalet
Gdyński port jest ważnym ogniwem VI Korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T (Bałtyk - Adriatyk). Jest przy tym portem uniwersalnym, choć specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych (przewożonych głównie w kontenerach, lub w systemie ro-ro, czyli ładunków toczonych, jak choćby samochody).
BARTOSZ BAŃKA
Korzystają z niego również kontrahenci obsługujący towary masowe, paliwowe, czy regularne linie żeglugowe bliskiego zasięgu i przewoźnicy promowi (Stena Line).
BARTOSZ BAŃKA
Na wysoką pozycję portu na Bałtyku wpływa m.in. to, że ma korzystne warunki nawigacyjne i leży nad samą zatoką. Dla porównania - żeby dopłynąć do portu w Szczecinie statki muszą po minięciu portu w Świnoujściu pokonać jeszcze ok. 100 km drogą wodną, przez Zalew Szczeciński.
BARTOSZ BAŃKA
Reda portu w Gdyni osłonięta jest przy tym w naturalny sposób przez Półwysep Helski, który stanowi naturalną osłonę dla zakotwiczonych statków. W obsłudze jednostek pomaga też zewnętrzny falochron o długości 2,5 km oraz szerokie i głębokie wejście do portu (150 m szer. i 14 m głębokości).
BARTOSZ BAŃKA
Wszystkie komentarze