Każdej niedzieli od godz. 7 do 14 w stolicy Kolumbii jest zamykanych 120 km dróg. Na ten czas stają się one dostępne tylko dla pieszych, rowerzystów i biegaczy. I tak prawie od 50 lat.
Minikabiny, prysznice połączone z toaletami, kolorowe oświetlenie, łóżka ułożone w kierunku jazdy - to tylko część nowinek, w jakie wyposażone są najnowsze składy NightJet, które mają zrewolucjonizować nocne podróże po Europie. Ale czy to wystarczy?
Sieć kolei linowych na nowo zdefiniowała wyobrażenie mieszkańców o granicach Medellin, integrując miasto na wiele sposobów.
Wielkie, podziemne węzły przesiadkowe, wybudowane przez prywatnych inwestorów, odmieniły sposób podróżowania po Madrycie.
Przepiękne krajobrazy, niesamowite trasy, inżynierskie dzieła sztuki, a do tego system transportu, który wydaje się stworzony przez artystę. Dzięki temu podróżowanie tutaj to czysta przyjemność.
W szwedzkim Malmö wykorzystano kolej do stworzenia nowej dzielnicy miasta, której centralnym punktem jest stacja kolejowa.
Każdego dnia tysiące mieszkańców skaczą z mostów i spływają z nurtem rzeki. To ich sposób na spędzanie wolnego czasu. Nikt tutaj wodą nie straszy i nie zakazuje korzystania z płynącej przez centrum miasta krystalicznie czystej górskiej rzeki.
W jednej chwili jedzie po deptaku, aby za chwilę mknąć po tym samym torze co TGV. W Karlsruhe wymyślono rewolucyjny pomysł, który odmienił sposób poruszania się po całym regionie.
W miastach nie chodzi o walkę z samochodami, ale o stworzenie dla nich alternatywy. To jednak dużo trudniejsze. Tak się jednak tworzy najlepsze do życia metropolie.
Bezpłatna komunikacja dla wszystkich i w całym kraju to marzenie wielu osób. Trzy lata temu postanowiono to zrobić w Luksemburgu, ale wnioski płynące z tego eksperymentu mogą rozczarować entuzjastów takiego rozwiązania.
Szampan, wino, dobre jedzenie i 300 km/godz. Tak wygląda podróż pociągiem w Hiszpanii, za który zapłacimy tyle, co za drugą klasę polskiego Pendolino. A jeśli nie chcemy wina i jedzenia, to bilet mamy w cenie TLK. Tak wygląda kolej, kiedy na torach...
Portugalskie Porto w ciągu dekady zbudowało od podstaw blisko 70-kilometrowy system transportu szynowego, który odmienił całą metropolię.
Otwarte systemy poboru opłat - a właśnie takim ma być Fala - dają w zasadzie nieograniczone możliwości kreowania ofert dla pasażerów. Przykłady z wielu miejsc na świecie pokazują, że pasażerowie mogą na tym zyskać. Jest jednak jeden warunek: ktoś...
Paryż jest ostatnio częstym bohaterem dyskusji na temat mobilności w mieście. To efekt rządów lewicowej burmistrz Any Hidalgo. Stolica Francji przechodzi ogromną przemianę z miasta zdominowanego przez samochody w przyjazną rowerzystom i pieszym...
- Nie jesteście Kopenhagą czy Amsterdamem, ale te miasta też nie zawsze były takie, jakie są dziś. Kiedyś podjęto tam decyzje o zmianie i ulepszeniu się. Nie macie tworzyć nowego Amsterdamu, tylko nowy, lepszy Gdańsk - tłumaczą Melissa i Chris...
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.